ЩУЧИНСК ҚАЛАСЫНЫҢ №2 ОМ
«ДАРЫНДЫ БАЛАЛАР»
КЕШЕНДІ-МАҚСАТТЫ БАҒДАРЛАМАСЫ
Бағдарламаның өзектілігі, мақсаттары, міндеттері, іске асыру кезеңдері.
Қазіргі кезде қоғамның экономикалық және әлеуметтік дамуының жетекші факторы адамның интеллектуалды және шығармашылық ресурстарына айналуда. Бүгінгі таңда дарынды балаларға қамқорлық – бұл болашақта Қазақстан Республикасы мен аймақтың әлеуметтік өмірін, мәдениетін, ғылымды дамыту туралы қамқорлық. Осыған байланысты әр түрлі қызмет салаларында дарынды балаларды анықтау, дамыту және қолдау проблемасы өзекті болып табылады. Эконимкалық және әлеуметтік салада сапалы өзгеріс жасауға мүмкіндік беретін, ресурстарды потенциалмен қамтамасыз ететін талантты балалар мен жастар. Мемлекеттік және әлеуметтік тапсырысты орындай отырып, мектеп білім беру процесін оқушылардың шығармашылық бейімділігін дамытуға, дарынды және қабілетті балаларды іздестіру мен педагогикалық қолдауға негіздейді.
Бағдарламаны жүзеге асыру мерзімі: 2020-2025 жж.
«ДАРЫНДЫ БАЛАЛАР» БАҒДАРЛАМАНЫ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ КЕЗЕҢДЕРІ МЕН ЖОСПАРЫ
1. 2020-2021, 2021-2022 оқу жылы – диагностикалық - болжалды кезең.
2. 2022-2023, 2023-2024 оқу жылы – ұйымдастырушылық – тәжірибелік кезең.
3. 2024-2025 оқу жылы – жалпылау кезеңі.
БАҒДАРЛАМАНЫҢ МАҚСАТЫ:
Жаңартылған білім беру мазмұны аясында дарынды балаларды дамыту, қолдау және анықтау жүйесін жетілдіруге бағытталған құралдар жиынтығын құру.
БАҒДАРЛАМАНЫҢ МІНДЕТТЕРІ:
|
2020-2021 оқу жылы |
2021-2022 оқу жылы |
2022-2023 оқу жылы |
2023-2024 оқу жылы |
2024-2025 оқу жылы |
|
Дарынды балаларды анықтау және оларды шығармашылық пен ғылыми-зерттеу жұмыстарына тарту. мәліметтер банкін құру және жүргізу арқылы әр баланың дарындылығын бақылау. |
Дарынды балалардың мақсатын анықтау және іріктеу жүйесін ұстану. Дарынды балаларды анықтау және іріктеу жүйесін жетілдіру. |
Жаңартылған білім беру мазмұнын іске асыру, қосымша білім беру базасын қамтамасыз ету: арнайы факультативтер ұйымдастыру, пәндер бойынша оқу үйірмелерінің жұмысы. |
Дарынды балалармен және олардың ата-аналарымен жұмыс жасаудың белгілі педагогикалық технологияларын бейімдеу және дамыту. |
Оқушылардың білім сапасының өсуіне, оқушылардың олимпиадаларға, түрлі деңгейдегі жарыстарға сапалы қатысуына ықпал ету. |
|
әр балаға өзінің табиғи қабілетін іске асыруға өзін-өзі ашуға көмектесу. |
дарынды балалардың танымдық және шығармашылық белсенділігін ынталандыру. |
дарынды балалардың танымдық және шығармашылық белсенділігін ынталандыру. |
Оқушылардың жеке шығармашылық және интеллектуалды қабілеттерін іске асыруға үлес қосу. |
Кәсіби өзін-өзі анықтауға, құзыретті, табысты және талап етілетін тұлғаны тәрбиелеуге ықпал ету. |
|
нормативтік құқықтық базаны құру |
ақпараттық –әдістемелік қолдауды ұйымдастыру және дарындылық мәселелері бойынша мұғалімдердің психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін арттыру; мотивация деңгейі жоғарылаған оқушыларды қолдау және оңтайлы дамыту бойынша іс-шаралар жүйесін құру. |
эксперименттік авторлық құқық бағдарламаларын апробациялау,қол жетімді нәтижелер бағдарламаны іске асыру: -дарынды балалардың даму нәтижелерін салыстырмалы талдау және жалпылау;оқушылардың жеке жетістіктерін бақылау; -дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру бойынша мұғалімдердің қызметін талдау; -бастауыш және орта мектеп жағдайында дарынды балалармен жұмыс жүйесін құру; -бағдарламаны жүзеге асыру барысында туындаған мәселелерді, оларды шешу жолдарын анықтау және осы бағытта одан әрі жұмыс істеудің ұзақ мерзімді жоспар-бағдарламасын жасау. |
өнімділікті бақылау, аралық диагностика, салыстырмалы талдау, түзету; |
дарынды балалардың даму нәтижелерін салыстырмалы талдау және жалпылау; |
|
материалдық-техникалық базамен қамтамасыз ету |
оқу жоспары, қосымша білім беру және жеке білім беру маршруттары бойынша авторлық құқықты дамыту және қолданыстағы бағдарламаларды түзету. |
дарынды балалармен жеке және топтық жұмыс жасаудың педагогикалық технологияларын дамыту; |
Мектептегі дарынды балалармен жүйелі және мақсатты жұмыс, зияткерлік және шығармашылық іс-шараларды үнемі өткізу;
|
оқушылардың жеке жетістіктерін бақылау;
|
|
-мектеп мұғалімдерінің шығармашылық тобының өзара байланыс жүйесін құру; -дарындылық мәселелері бойынша мұғалімдердің ақпараттық-әдістемелік қолдауын және психологиялық-педагогикалық құзыреттілігін арттыру; |
|
мектептегі дарынды балалармен жүйелі және мақсатты жұмыс, зияткерлік және шығармашылық іс-шараларды үнемі өткізу;
|
«Мектептің дарынды балалары» мәліметтер банкін, білім беру бағдарламаларының, оқу –әдістемелік кешендердің, диагностикалық әдістердің мәліметтер банкін толықтыру және жаңарту; |
дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру бойынша мұғалімдердің қызметін талдау; |
|
|
|
дарынды балаларды психологиялық, педагогикалық валеологиялық және әлеуметтік қолдау. |
дарынды балаларды психологиялық, педагогикалық валеологиялық және әлеуметтік қолдау. |
бағдарламаны жүзеге асыру барысында туындаған мәселелерді, оларды шешу жолдарын анықтау және осы бағытта одан әрі жұмыс істеудің ұзақ мерзімді жоспар-бағдарламасын жасау. |
ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС ЖАСАУДАҒЫ
ОҚУ-ТӘРБИЕ ҮДЕРІСІНІҢ БАҒЫТТАРЫ;
БАҒДАРЛАМАЛАРДЫ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ ПРИНЦИПТЕРІ :
II. «ДАРЫНДЫ БАЛАЛАР» бағдарламасын іске асыру аспектісіндегі директордың құқықтары мен қызметтері.
1. Бағдарламаны іске асыру аспектісіндегі директордың құқықтары мен қызметтері:
2. ОТЖ жөніндегі орынбасарлардың қызметі:
3. ӘБ қызметі:
III. «ДАРЫНДЫ БАЛАЛАР» БАҒДАРЛАМАСЫН ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ АЯСЫНДАҒЫ ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ МЕН МАЗМҰНЫ
Дарынды балаларды тәрбиелеудің негізгі міндеттері:
1. оқушыларды жалпы гуманистік адамгершілік қағидасы бойынша тәрбиелеу.
2. ұлттық бірегейліктің қалыптасуы
3. отбасылық тәрбиелеу дәстүрлеріне байланысты рухани мәдениеттің қалыптасуы
4. жоғары сөйлеу мәдениетін қалыптастыру
5. ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарды сақтау үшін жауапкершілікті дамыту
6. дарынды балалардың қабілеттері мен бейімділіктерін өзін-өзі жүзеге асыруға жағдай жасау.
7.дарындыларды тәрбиелеудің негізі ретінде гуманизм принципіне сүйену
8. жеке тұлғаға бағытталған педагогика идеялары негізінде тәрбиелеу үдерісі тиімділігінің диагностикалық әдістері мен критерийлерін меңгеру
9. дарынды баланың шығармашылық тұлғасын дамытудың жеке бағдарламаларына бағдар беру.
IV. ДАРЫНДЫ БАЛАЛАРМЕН ЖҰМЫС МАЗМҰНЫНЫҢ ҒЫЛЫМИ-ӘДІСТЕМЕЛІК НЕГІЗДЕРІ
Бағдарламаның басым бағыттарының бірі – бұған дейін оның мінез-құлқының ерекшеліктерін зерттеп, әр баланың жеке ерекшеліктеріне жаппай оқытуды бейімдеуге мүмкіндік беретін мұғалімдердің құзыреттілік деңгейін арттыру. Кіші мекеп оқушылардың шығармашылығын дамыту оқу –тәрбие үдерісін ұйымдастурдағы жаңа тәсілдерді қажет етеді. Балалармен жұмыс істейтін және күнделікті шығармашылық белсенділіктің көрінісіне тап болатын мұғалімдердің психологиялық және кәсіби құзыреттіліктерін арттыру мақсатында мұғалімдердің әлеуетін ашу мүмкіндігі қарастырылуда.
Дарындылықтың қазіргі заманғы ең танымал тұжырымдамасы – дарынды балаларды оқыту саласындағы әйгілі американдық маман Джозеф Рензуллидің теориясы болып табылады. Ол, дарынды адамның мінез-құлқы қасиеттердің үш тобының өзара әрекетін көрсетеді деп санайды:
-жалпы немесе ерекше қабілеттер орташадан жоғары;
- тапсырмаға қатысудың жоғары деңгейі;
- шығармашылықтың жоғары деңгейі.
Джозеф Рензулли дарындыларды тек үш негізгі параметр бойынша өз құрдастарынан асып түсетін адамды ғана емес, сонымен қатар олардың ең болмағанда біреуінде жоғары деңгей көрсеткенді қарастыруды ұсынады.
Дарынды балаларға арналған білім беру бағдарламаларын құру кезінде бұл оқушыларға өз уақытының көп бөлігін өздеріне қызықтыратын іс-шараларға арнауға мүмкіндік береді. Мұғалімнің міндеті- әр оқушыға мүмкін болатын міндеттерді қоюға көмектесу және осы мәселелерді шешуге қажетті зерттеу дағдыларын игеру. Мектептегі дарынды балаларды анықтау принциптері:
- психодиагностик әдістеріне сүйену;
- дарынды баланың психологиялық-педагогикалық мәртебесінің бақылау көрсеткіштерінің күрделілігі, жүйелігі, ұзақтылығы. Жеке тұлғаны дамыту технологиясын қолдану (ЖТД) – В.В.Поляковтың оқуы, Г.К.Селевконың жеке тұлғаны дамыту технологиясы;
V.ДАРЫНДЫ БАЛАНЫҢ ДАМУЫНЫҢ ОТБАСЫ АСПЕКТІЛЕРІ.
Дарынды балаларға көбіне жаппай мектепте оқу ортасына бейімделу қиынға соғады. Мұның себептері мен психологиялық ыңғайсыздықты жою тәсілдерін мұғалім оқушының ата-анасымен бірге іздестірулері керек, өйткені мұндай бала мен отбасы әрдайым психологиялық қолдау мен өзінің әлеуетін іске асыру қабілетіне ие бола бермейді. Ата-аналар балаларының жеке ерекшеліктері мен бейімділіктері туралы біле ме? Сіз қызығушылық ұшқынын қолдауға, балаңызда жоғары ианымдық белсенділікті дамытуға дайынсыз ба? Демек, мектепте мұғалім мен ата-ананың тығыз байланысынсыз дарынды балалармен жұмыс жасау, өкінішке орай, әрдайым емес. Жақсы қалыптасқан қарым-қатынассыз «оқушы- ата-ана - мұғалім» мүмкін емес және онша тиімді емес.
Дарынды балалармен жұмысты ұйымдастыру кезінде:
VI. КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕЛЕР.
2020-2021 оқу жылы |
2021-2022 оқу жылы |
2022-2023 оқу жылы |
2023-2024 оқу жылы |
2024-2025 оқу жылы |
-Дарынды балаларды қолдау мен дамытудың мамандандырылған, жеке және сараланған бағдарламаларын әзірлеу және жүзеге асыру, қосымша білім беру мекемелерімен, оқушылардың ата-аналарымен өара әркеттесу жүйесін құру. -Әр түрлі дарынды балалар туралы ақпаратты қамтитын мәліметтер банкін түзету; -мектеп бойынша білім сапасы кемінде 65 %, -пәндік аудандық олимпиадада жүлдегерлердің көбеюі, -МҚА қорытындысы бойынша«Алтын белгі» аттестатты растау 5 оқушы, -үздік аттестатты растау (1 оқушы) -оқушылардың ОҒҚ және «Зерде» сайысына қатысуының сапалы өсуі, облыстағы және республикадағы үздік орындар - әлеуметтік жобаларды қорғау |
-әр түрлі дарындылық түрлері бар балалар туралы ақпаратты қамтитын мәліметтер банкін түзету. -оқушылардың олимпиадаларға, жарыстарға, сайыстарға қатысуының сапалы көрсеткішінің өсуі -шығармашылық, интеллектуалдық, көркемдік-эстетикалық және зерттеушілік қызметке бейім балалармен мақсатты жұмыс істеуге мұғалімдерді даярлау жүйесін құру. - пәндік аудандық олимпиадада жүлдегерлердің көбеюі, -«Алтын белгі» аттестатты растау 6 оқушы, -үздік аттестатты растау (1 оқушы) - оқушылардың ОҒҚ және «Зерде» сайысына қатысуының сапалы өсуі, облыстағы және республикадағы үздік орындар - мектептегі ғылыми –зерттеу жұмысын дамыту - мектеп бойынша білім сапасы кемінде 67 % - еріктілер қозғалысын дамыту
|
-пәндер бойынша білім сапасының жоғарылауы (кемінде 68%) -аудандық олимпиададағы жүлделер санының артуы (кемінде 10 адам) -ОҒҚ «Ашылуы»: аудан мен облыстағы, республикадағы ғылыми жұмыстарға, үздік орындарға қатысудың сапалы өсуі - спорттық жарыстардағы жүлделер санының көбеюі -дарындылықтың ір түрін анықтау және қадағалау үшін диагностика жүйесін қолдану оқушылардың «Алтын белгі» аттестатын растау -үздік аттестаттарды растау -әр түрлі деңгейдегі авторлық құқық бағдарламаларын енгізу. |
- ғылыми-зерттеу жұмыстарына қатысушылар санын көбейту - оқушылардың ОҒҚ және «Зерде» сайысына қатысуының сапалы өсуі, облыстағы және республикадағы үздік орындар -дарынды балалардың әртүрлі азаматтық-патриоттық іс-шараларға белсенді қатысуы - «Жас Ұлан» РББЖҰ мүшелерінің санын көбейту. - «жақсы» және «өте жақсы» деңгейдегі үлгерімі бар оқушылардың үлесі 70% -дан кем болмауы тиіс. - облыстық пәндік олимпиадаға қатысуы, үздік орындар алу «Алтын белгі» аттестатын растау -үздік аттестаттарды растау
|
- пәндер бойынша білім сапасының жоғарылауы (кемінде 71%) -аудандық, облыстық олимпиададағы жүлделер санының артуы, - спорттық жарыстардағы жүлделер санының артуы - «Жас Ұлан» РББЖҰ мүшелерінің санын артуы. -дарынды балалардың облыстық, республикалық, халықаралық деңгейдегі зияткерлік және спорттық шараларға белсенді қатысуы. -«Алтын белгі» аттестатын растау -үздік аттестаттарды растау - оқушылардың ОҒҚ және «Зерде» сайысына қатысуының сапалы өсуі, облыстағы және республикадағы үздік орындар -жоғары сынып оқушыларының кәсіби дамытуды анықтау - «Дарынды балалар: болашаққа көзқарас» КМБ іске асыру аясында ғылыми-тәжірибелік конференциялар |
ОЖ жөніндегі мектеп директордың орынбасары дайындады
___________________И. Глинова