"Бақытты балалық шақ планетасы".
"Қауіп тобындағы" балалар санаты ғылыми білімнің түрлі салаларын зерттеу пәні болып табылады. Соның салдарынан пәнаралық зерттеу сипаты бар. Әлеуметтік педагогикада балалардың осы санатына оқуында, психикалық дамуында, әлеуметтік бейімделуінде, ересектермен және құрдастарымен өзара қарым-қатынаста, жалпы әлеуметтендіруде қиындықтарды бастан кешкендерді жатқызады. Бұл проблеманың өзектілігі осы санаттағы балалардың жасы 10-нан 14 жасқа дейін, бұл біркелкі психологиялық дамумен сипатталады. "Қауіп – қатер тобының" балалары-педагогтар, тәрбиешілер және басқа да мамандар тарапынан ерекше назар аударуды талап ететін балалар санаты.Оларға аффективті салада бұзылған балалар, педагогикалық іске қосылған балалар, психикалық дамуы тежелген балалар, дамуында проблемалары бар балалар жатады.Қауіп тобындағы балалар өз өмірінің белгілі бір жағдайларына байланысты қоғам тарапынан теріс сыртқы әсерлерге ұшырайтын неғұрлым аз қорғалған балалар тобының бірін білдіреді.
"Қауіп тобындағы" балалар әр мектепте бар. Әдетте, бала "қиын" таңбасын алады, егер оның мінез-құлқы ересектердің үміттеріне сәйкес келмесе және оны тәрбиелеу мен оқыту үшін педагогикалық тәсілдер мен әдістерді қолдану мүмкін болмаса.
Осы санаттағы балаларға қамқорлық-еліміздің мемлекеттік саясатының ажырамас бөлігі. Көбінесе олар демалыс уақытында мектептен тыс, көшеде қалады. Ал лагерьдегі демалыс-бұл тек әлеуметтік қорғау ғана емес, бұл баланың шығармашылық дамуына, рухани әлемі мен интеллектін байытуға арналған орын. Ақмола облысы Білім басқармасының Мемлекеттік әлеуметтік тапсырысы шеңберінде 2019 жылғы 28 қазан мен 3 қараша аралығында қауіпті немесе ерекше назар аударылатын топтағы балалар үшін Ақмола облысы Бурабай ауданының "Звездный" БСО халықтың әлеуметтік осал топтарының балаларының қатысуымен "Бақытты балалық шақ планетасы" күзгі лагері ұйымдастырылды. Мұнда 17 аудан мен 2 қаланың балалары жиналды. Лагерь бағдарламасында балалар түрлі оқиғалардың калейдоскопына қатысты. Әрбір келесі күні алдыңғы қатарға қалмай, жаңа әсерлерге, қызықты адамдармен қарым-қатынас жасауға және кездесулерге толы болды. Әр бала үшін лагерь өз қырымен ашылды: біреу жаңа достар тапты, біреу өздерінде жаңа шығармашылық қабілеттерін ашты, біреу еңбек ету қызықты екенін білді, ал біреу жеңіліс таппай үйренген. Осы бағдарламаның тәуекел тобындағы балалармен жұмыста табыстылығының маңызды шарты осындай балаларды ұжымдық және қоғамдық пайдалы қызмет негізінде құрылған жаңа қатынастар жүйесіне қосу болып табылады.
Лагерь бағдарламасында "тәуекел тобы" балалармен жұмыс жасауда білім беру-алдын алу қызметі маңызды орын алды. Кәмелетке толмағандар арасында есірткіге тәуелділіктің алдын алу жөніндегі сталилекцияның осындай жұмысының нысандары туралы ақпарат беру;оқушы оң деп санайтын, олардан бас тартқысы келмейтін теріс қасиеттердің түрін өзгерту; теріс қасиеттерін қайта бағалау, оларға төзбеушілік қарым-қатынас.
Жасөспірімдер ортасында нашақорлықтың алдын алу бойынша әлеуметтік-психологиялық тренингтер тәрбиеленушінің оң қасиеттерін анықтауға, оларды жетілдіріп және тереңдетуге, тәрбиеленушінің мінез-құлқының, өмір салтының анықталған оң үрдістері негізінде оның жеке тұлғасының оң дамуын болжауға бағытталған.
Жасөспірімдердің құқықтық сауаттылығын арттыру бойынша "түсінікке қарсы тұрудан" лекцияға қатысу адамгершілік нормалар мен ережелер туралы, адамға эстетикалық талаптар туралы білім жүйесін қалыптастырады, басқа адамдарға, өзіне, өзінің еңбегіне, табиғатына, моральдық нормалар мен жалпыадамзаттық құндылықтарға деген қарым-қатынасты дамытады, баланың мінез-құлық мәдениетінің негіздерін қалыптастырады.
"Көшбасшылық мектебі. Табысты болашаққа алғашқы қадамдар" және "төзімділік сабақтары. Әлемде өзіңізбен бірге өмір сүру және басқалармен бірге өмір сүру" атты Халықаралық ғылыми-практикалық конференция қайта құру әдістемесінде мектеп оқушысының адамгершілік бейнесінде өзгерістің, қайта бағдарлаудың бастапқы бағыты және түпкі нәтижесінде кәмелетке толмағанның жеке басын әлеуметтанымда оңалту болуы мүмкін тірек нүктесін табуға ерекше назар аударылатыны болды.
Іс-әрекет жасөспірімдер үшін қызықты және маңызды болады, егер ол эмоционалдық қанағаттанушылық, белгіленген мақсатқа жету сезімі әкелсе. Жасөспірімдерге әсер етудің нәтижелілігі оларды спорттық қызметке белсенді қатысушы позициясына енгізу маңызды болып табылады. "Спорт, жастардың әлеуметтік денсаулығын қалыптастыру факторы ретінде" балалар кросы бойынша салауатты өмір салтын қалпына келтіруге бағытталған практикалық сабақтар, бұл ретте теріс қасиеттер, зиянды әдеттер және зиянды қажеттіліктер қолайсыз болып табылады.
Кешкі уақытта әр түрлі іс-шаралар өткізілді: "ЖасОнер" концерттік бағдарламасы, Вожатый-шоу, отряд билерінің байқауы, кеш-кино. Балалар үшін жағымды мысалдардың бірі балалармен жұмыс істеу тәжірибесі мол, ұйымшыл, тәлімгерлер ұжымының жұмысы болды. Олардың балалармен жұмысы толеранттық, эмпатия, балаларға деген ізгілікті көзқарас - барлығына мұқият және мейірімді қарым-қатынас, әрқайсысына сенім және мүдделерді сақтау принциптеріне негізделді.
Бірлескен қызметтің ұжымдық сипаты-жасөспірімнің жеке басы мен мінез-құлқының мінез-құлқының өзгеруінің күшті факторы, алайда жасөспірімнің өзіне, өз іс-әрекеттері мен іс-әрекеттерін бағалауға, өзінің жағымсыз қасиеттерін түзетуге, теріс әдеттерді жоюға, өзінің өзін-өзі жетілдіруіне және өзін-өзі тәрбиелеуіне деген құштарлығы маңызды.
"Тәуекел тобындағы" балалар үшін демалысты ұйымдастырудың басты мақсаты-оларға өз мүдделерін қанағаттандыру, өз қажеттіліктерін іске асыру, өз қабілеттерін көрсету, өзін бағалау және іс-шараларға қатысу барысында басқалармен бағалану, ақырында, құрдастарымен өзара қарым-қатынастың оңтайлы нұсқасын табуға және қолайлы мінез-құлық түрін таңдауға мүмкіндік беріледі. Сабақтан тыс тәрбие қызметі белгілі бір эмоционалдық-ерік және адамгершілік-мінез-құлық қасиеттерін жаттығу және жаттықтыру, жалпы қабылданған талаптарды орындау, тұлғааралық қарым-қатынас нормаларын сақтау үшін жағдай жасайды.
Лекциялар мен тренингтік сабақтарда әлеуметтік қауіп тобындағы жасөспірімдердің әлеуметтік-психологиялық бейімделуіне жағдай жасалады. Ойындар мен жаттығулар барысында балалар тұлғааралық қарым-қатынас жағдайында конструктивті коммуникация және өзін-өзі реттеу дағдыларын қалыптастырады, қиын, стресстік, жанжалды жағдайлардан шығудың нәтижелі тәсілдерін меңгереді өзін-өзі талдау мен рефлексия үйренеді, оларда өзіне оң көзқарас дамиды.
"Бақытты балалық планетасы" күзгі лагеріндегі бос уақыт - бұл әлеуметтік мәртебесін қалпына келтіру, жоғалған немесе қалыптаспаған әлеуметтік дағдыларды қалпына келтіру және кейіннен социумға табысты қосу мақсатында беймәлім жасөспірімнің жеке ресурстарын белсендіруге, оның құндылықтық ұстанымдары мен уәждемелерін түзетуге бағытталған қызмет. Идея қауіп тобындағы балалар мен жасөспірімдерді жаңа әлеуметтік бағдарлы тәжірибені бастан кешіру арқылы әлеуметтендіру қабілетін кеңейту арқылы қайта әлеуметтендіру мүмкіндігі болып табылады, оны күнделікті өмірде алуға қолайлы жағдайлар жоқ.
Ганеева Ольга Маратовна, "Бурабай ауданының білім бөлімінің Щучинск қ. № 2 орта мектебі" ММ әлеуметтік педагог»